Wat ik doe

“Harder praten is zelden de oplossing voor slechte communicatie”

H. Diepenmaat

Mijn mening telt niet. Net zomin als die van jou, als werkgever… Onze mening is gekleurd door het merk waar we voor werken.

 

Wat wel telt zijn de resultaten van voorgaande jaren. Wat ging goed en wat moet beter. En de resultaten van onderzoek. Wie kunnen we het best benaderen? Wat denkt onze doelgroep? Welke groep groeit en waar zitten de meeste kansen?

Door data-gedreven keuzes te maken, zijn we in staat om de juiste doelgroep te bepalen, ons DNA en merkcodes te definiëren, communicatiedoelen te ontwikkelen en een daarbij horende positionering te bepalen. Waar nodig kunnen we dan zelfs bijsturen in de architectuur van het merk of de organisatie.


Dit alles op basis van ‘the long and the short’. Lange termijn merkbouwen en korte termijn activatie versterkt elkaar. Lange termijn zorgt voor (naams)bekendheid en brand salience. Korte termijn voor activatie. Korte termijn betaald voor lange termijn. En de basis is zero-based budget, waarmee je vooraf een duidelijk idee krijgt van de mogelijke resultaten.
 

Ik maak doelstellingen en plannen eenvoudig en begrijpelijk en vertaal deze naar een strategie. Mijn kracht ligt in het extraheren van informatie, waarna een duidelijk (brand of communicatie)plan geschreven kan worden, dat simpel tot uitvoering kan worden gebracht. Ook het begeleiden en uitvoeren van projecten neem ik graag voor mijn rekening. Dit doe ik graag samen met medewerkers, externe bureau's en in samenspraak met verschillende afdelingen en/of stakeholders.

Door mijn ervaring en opleiding in Marketing en Brandmanagement, kan ik een unieke toevoeging zijn voor uw team. 

 

Voor wie?

“Het belangrijkste in communicatie is te horen wat niet gezegd wordt.”

P. Drucker

Tja, voor wie niet?

Mijn ervaring is all round en varieert van reclame, design en projectmanagement tot communicatieadvies, campagne- en marketingmanagement. Deze basis heeft mij veel geleerd en iedere opdracht heeft me de kans gegeven om mijn kennis steviger te verankeren en te leren wat goed werkt en waar kansen zijn. 

Reclame en design hebben mij een scherp oog voor creativiteit, schoonheid en eenduidigheid gegeven. In project management heb ik geleerd om zuinig om te gaan met middelen, doelen scherp te krijgen en mensen bij elkaar te brengen. Communicatieadvies heeft mij scherp inzicht in middelen gegeven. Door het toepassen van onderzoeksresultaten bij campagne- en marketing management heb ik geleerd hoe de doelgroep denkt en hoe deze het best te benaderen met de ideale positionering. En Brandmanagement heeft me de commerciële mogelijkheden van een merk leren zien en waarderen.

Mijn recente studies hebben me de kans gegeven om dieper in te gaan op de kennis die ik al jaren heb, deze bij te schaven en uit te breiden waar nodig. Het toepassen van de kennis tijdens de studie en in mijn werk heeft me laten zien dat ik een waardevolle toevoeging kan geven aan een merk.

 

Het geeft me veel energie om voor een merk met potentie te kunnen werken, waar nog terrein gewonnen kan worden of welke we met de voeten in de klei kunnen opbouwen.

+31 6 460 96 586

post@heleenhoek.nl

©2019, Interaccount

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now