Wat ik doe

“Harder praten is zelden de oplossing voor slechte communicatie”

H. Diepenmaat

Mijn mening telt niet. Net zomin als die van jou, als werkgever… Onze mening is gekleurd door het merk waar we voor werken.

 

Wat wel telt zijn de resultaten van voorgaande jaren. Wat ging goed en wat moet beter. En de resultaten van onderzoek. Wie kunnen we het best benaderen? Wat denkt onze doelgroep? Welke groep groeit en waar zitten de meeste kansen?

Door data-gedreven keuzes te maken, zijn we in staat om de juiste doelgroep te bepalen, ons DNA en merkcodes te definiëren, communicatiedoelen te ontwikkelen en een daarbij horende positionering te bepalen. Waar nodig kunnen we dan zelfs bijsturen in de architectuur van het merk of de organisatie.


Dit alles op basis van ‘the long and the short’. Lange termijn merkbouwen en korte termijn activatie versterkt elkaar. Lange termijn zorgt voor (naams)bekendheid en brand salience. Korte termijn voor activatie. Korte termijn betaald voor lange termijn. En de basis is zero-based budget, waarmee je vooraf een duidelijk idee krijgt van de mogelijke resultaten.
 

Ik maak doelstellingen en plannen eenvoudig en begrijpelijk en vertaal deze naar een strategie. Mijn kracht ligt in het extraheren van informatie, waarna een duidelijk (brand of communicatie)plan geschreven kan worden, dat simpel tot uitvoering kan worden gebracht. Ook het helpen begeleiden en uitvoeren van projecten doe ik graag. Als coach of collega. Graag samen met medewerkers, externe bureau's en in samenspraak met verschillende afdelingen en/of stakeholders.

Door mijn ervaring en opleiding in Marketing en Brandmanagement, kan ik een unieke toevoeging zijn voor uw team.